Misja: przygotować webinar. Krótki przewodnik od Kasi z MyOwnConference

Jak przygotować webinar

Chcielibyśmy porozmawiać o tym, jak przygotować webinar krok po kroku. Jeśli nigdy tego nie robiłeś, ale chcesz sprawnie go zorganizować, z pewnością przyda Ci się kilka porad. Dzisiaj poprosiliśmy Kasię z działu wsparcia klienta MyOwnConference, żeby opowiedziała o podstawowych i etapach w kreacji webinaru.

Sposób mega szybki

Oczywiście, wszystko zaczyna się od idei, ale nie będę tu opowiadała o tym, jak wybrać swój temat i przygotować prezentację. Załóżmy, że ten krok i wybór platformy do prowadzenia webinarów jest już za Tobą. Teraz musisz natychmiast zacząć spotkanie i nie masz czasu na czasochłonne studiowanie instrukcji obsługi …

Wchodzimy do panelu klienta i naciskamy przycisk Prowadź webinar. Szczerze mówiąc, niektórzy z naszych klientów wcale nie muszą wchodzić do ustawień pokoju webinarowego. Często wystarczy tylko skopiowanie linku do webinaru i wysyłanie go do swoich uczestników. Zostaje tylko powiadomienie o czasie rozpoczęcia webinaru i oczekiwanie na uczestników. Małe podpowiedzi systemu i wygląd przycisków pomogą w szybszym poznaniu platformy.

Taki sposób jest dobry tylko w niektórych sytuacjach. Większość z nas potrzebuje trochę więcej czasu, aby wszystko skonfigurować i zaplanować.

Moje 5 kroków, jak przygotować webinar

Nie lubię pośpiechu i wolę być przygotowana na wszystko. Opowiem teraz, w jaki sposób zrobiłabym pierwszy webinar. Następnie, oczywiście, możesz zrezygnować z kroków, które uważasz za zbędne.

Jak stworzyć webinar
Przygotować pierwszy webinar

Krok 1. Przygotować webinar bez uczestników

Skonfiguruj webinar (o tym, jak to szybko zrobić na MyOwnConference napisałam w dalszej części ) i spróbuj przeprowadzić go bez uczestników. Koniecznie pamiętaj, żeby go nagrać.

Przeczytaj o kilku trikach, jak nie pozwolić uczestnikom wyjść z pokoju webinarowego przed końcem i korzystaj z nich nawet podczas tej próby.

Obejrzyj nagranie i napraw błędy. Uważam, że nagrywanie webinaru — to najlepszy sposób, żeby zostać lepszym speakerem.

Krok 2. Ile kosztuje webinar

Zastanów się, ile zamierzasz wydać na webinar. Brzmi trochę zaskakująco, ponieważ wiele osób uważa, że prowadzenie webinarów — to zupełnie darmowy sposób. Prawda jest taka, że jeśli chcesz zarobić na webinarach, musisz najpierw zainwestować pieniądze lub poświęcić temu więcej czasu. Oprócz kosztu platformy są jeszcze wydatki na reklamę, sprzęt, wynagrodzenia dla gościnnych prezenterów, a najważniejsze — Twój czas.

Teraz o zyskach. Pewnie, że bezpłatny webinar też może być zyskowny, ale jeśli zamierzasz prowadzić płatne szkolenia, zastanów się, ile będzie to kosztowało i jak będziesz przyjmować opłatę.

Krok 3-4. Mailing i promowanie wydarzenia

Napisz szablony listów do uczestników. Przetestuj swój system do wysyłki maili. Zobacz, jak komunikacja e-mailowa z uczestnikami webinaru może stać się częścią strategii marketingowej.

Następnie napisz plan promowania wydarzenia i zaczynaj promocję. O tym, jak to zrobić na Facebooku, przeczytasz tu.

Krok 5. Próba generalna

Jeszcze raz popatrz na swój plan webinaru, prezentację, sprzęt i zrób krótki test z kilkoma ochotnikami (przyjaciele, rodzice, sąsiadka). Poproś, aby dokładnie przeszli wszystkie kroki: rejestracja, listy potwierdzenia, zaproszenia, przypominania i, logowanie. Nie musisz prowadzić całego webinaru. To skuteczny sposób, żeby sprawdzić, jak to wygląda ze strony uczestnika i jakie problemy techniczne może napotkać po drodze.

Wypróbuj wszystkie funkcje, z jakich zamierzasz korzystać na webinarze: testy, współdzielenie ekranu, zaproszenie do dialogu, pokaz filmów.

Oczywiście możesz, a właściwie musisz, samodzielnie sprawdzić działanie webinaru, logując się jako uczestnik, ale szczera opinia innej osoby jest niezbędna, jeśli zależy Ci na wysokiej jakości spotkania.

Wszystkie uwagi, pytania, trudności powinieneś zapisać i opracować. Pamiętaj, że dział wsparcia klienta, jest po to, by Ci pomóc.

Nic nie może Cię zaskoczyć. Na swojej platformie przeczytaj instrukcję dla uczestników webinaru i wklej link w swoich wiadomościach przypominających użytkownikom o webinarze. Jeśli podczas spotkania, ktoś napisze, że ma problem, możesz wysłać mu ten link ponownie. Często wystarczy wyczyścić cache przeglądarki lub odświeżyć stronę, ale zakładam, że nie chcesz pisać o tym na czacie podczas trwania webinaru.

Tu znajdziesz przykład przedwebinarowej checklisty dla uczestników.

A teraz o tym, jak zrobić swój webinar na MyOwnConference

Najpierw załóż konto testowe. I wejdź do panelu klienta, by zaplanować webinar. Możesz natychmiast sprawdzić, jakie to proste. Możesz przetestować wszystko za darmo bez limitu czasu.

Teraz przypuśćmy, że planujesz przeprowadzić bezpłatny webinar, nieważne, czy będzie to spotkanie dla 20, czy 5000 osób.

Zobaczyć swój harmonogram i zaplanować kolejne spotkanie można w sekcji Kalendarz.

Kalendarz do planowania webinaru

Po naciśnięciu tych przycisków otworzy się okno ustawień nowego webinaru.

Planowanie webinaru

Zajrzyj po kolei do każdej zakładki i zaznacz wszystkie ważne dla Ciebie opcje.

Ustawienia zaawansowane pokoju webinarowego

Dodajemy uczestników i prezenterów i ustawiamy kolejkę listów do nich.

Ustawienia zaawansowane pokoju webinarowego Zaproś uczestników

Tworzymy linki do zaproszenia uczestników

Oprócz wysłania maili, możesz zaprosić uczestników na webinar jeszcze poprzez wysłania do nich linka, korzystając na przykład z komunikatorów, lub umieścić go w sieciach społecznościowych. 

znaleźć link do webinaru

Dodajemy pliki do webinaru

Zawsze polecam załadować wszystkie pliki przed webinarem. Nawet gdy masz najszybsze połączenie internetowe, zajmie to trochę czasu. Linki do filmów z YouTube też dodaj. Wygląda to lepiej, gdy wszystko masz pod ręką, a nie szukasz potrzebnego pliku na komputerze, powtarzając: “Chwileczkę, gdzieś go tu mam”.

pliki

Korzystaj z ankiet. Zawsze mamy jakieś pytania do naszych uczestników. I lepiej zbierać odpowiedzi nie poprzez czat, a za pomocą właśnie ankiety. Ponadto, że wiele prezenterów wolą wyłączyć czat podczas webinaru, by nic im nie przeszkadzało.

Mimo to, że utworzyć ankietę można w kilka sekund w pokoju webinarowym, zrób to wcześniej. Jakie pytania można zadać? Wszystkie, zaczynając od technicznych, kończąc zebraniem opinii. Jest to wygodniej niż liczyć plusy i minusy na czacie. I co ważne, każdy uczestnik odpowie na Twoje pytanie.

  • Czy dobrze mnie widać i słychać?
  • Może znasz już coś na temat…?
  • Czy spodobał ci się ten webinar?

I to są najważniejsze moim zdaniem kroki, które pomogą przygotować webinar. Oczywiście, można byłoby już tylko wystartować ze swoim webinarem, ale jeśli masz ochotę, dowiedz się o kilku ważnych sprawach i drobiazgach przed webinarem, o które masz zadbać, by wyglądać profesjonalnie. Znajdziesz je w tym wpisie. Ta checklista pomoże uniknąć przykrych niespodzianek podczas wystąpienia i zafascynować uczestników.

Życzę powodzenia i udanych webinarów!

 

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
2

Misja: przygotować webinar. Krótki przewodnik od Kasi z MyOwnConference: 1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.