Komunikacja z uczestnikami podczas webinaru

komunikacja

Dlaczego komunikacja podczas webinaru jest aż tak ważna? Webinar ma charakter interaktywny. Wykład możemy w dogodnym czasie obejrzeć na YouTube, a podczas webinaru chcemy nie tylko czegoś się nauczyć, ale także poczuć atmosferę wydarzenia w czasie rzeczywistym, uzyskać odpowiedzi na swoje pytania.

Webinary są uznawane za wartościowe, gdy prowadzący aktywnie komunikuje się z uczestnikami, zamiast po prostu czytać materiał. Komunikacja dodaje dynamiki wydarzeniu, czyni go bardziej otwartym i przyjemnym.

Komunikacja podczas webinaru na czacie

Najłatwiejszym i najbardziej oczywistym sposobem komunikowania się podczas webinaru jest czat. Tutaj uczestnicy mogą odpowiadać na pytania moderatora, pytać, komentować, wymieniać się zdaniami z innymi uczestnikami.

Czat jest nieodzownym narzędziem dla tych, którzy chcą zachować uwagę publiczności. Od czasu do czasu zadawaj uczestnikom pytania i proś o pozostawienie odpowiedzi na czacie. O co zapytać? O wszystko, co wydaje Ci się ważne. Wyodrębniliśmy kilka rodzajów pytań, które będą trafne podczas webinaru:

  • Zapoznanie się: Z jakiego miasta i kraju pochodzisz? Jaki jest Twój obszar działalności?
  • Oczekiwania: Dlaczego zdecydowałeś się na webinar? Na jakie pytanie chcesz uzyskać odpowiedź?
  • Osobiste doświadczenie: Czy znalazłeś się w tej sytuacji? Jakie napotkałeś trudności?

Dobrym sposobem na zwrócenie uwagi uczestników jest wykonanie zadania i zaproszenie ich do napisania własnych odpowiedzi.

Jakich pytań nie należy zadawać? Dotyczących strefy prywatnej. Jest mało prawdopodobne, że ktoś będzie chciał opowiedzieć o życiu prywatnym nieznajomej publiczności. Nie warto również pytać, czy widzowie dobrze Cię słyszą i widzą. W tym celu lepiej jest przeprowadzić ankietę.

Moderacja czatu

Uczestnicy nie zawsze zachowują się grzecznie i z szacunkiem podczas webinaru. Są tacy, którzy próbują reklamować swoje produkty i usługi, wysyłają spamowe linki do czatu lub obrażają innych. Jeśli nie chcesz, aby to wszystko zaśmiecało Twój webinar włącz moderację czatu. W ten sposób wiadomości zostaną opublikowane tylko po Twojej uprzedniej akceptacji.

Jeśli nie masz na to czasu, przygotowaliśmy kilka sposobów walki ze spamem. Możesz zablokować publikowanie linków na czacie. Słuchacz może oczywiście spróbować wysłać ten link, ale inni uczestnicy zobaczą tylko komunikat „link jest zablokowany”.

Ponadto możesz usunąć uczestnika z sali webinaryjnej  z ostrzeżeniem lub zablokować osobę, która narusza dyscyplinę. Aby to zrobić, kliknij jeden z ostatnich dwóch przycisków.

Moderacja czatu

W wyświetlonym oknie określ przyczynę blokowania:

spam-na-czacie

Prywatne wiadomości na webinarze

Podczas webinaru uczestnicy będą mogli wysłać wiadomość prywatną do moderatora. Aby to zrobić, muszą kliknąć przycisk „Zadaj pytanie”.

zadaj-pytanie

Prowadzący zobaczy taki komunikat:

uczestnik-pyta

I będzie mógł komunikować się z uczestnikiem osobiście:

dialog-z-uczestnikami

Prowadzący również może zainicjować rozmowę, wysyłając wiadomość do uczestnika. Aby to zrobić, na liście użytkowników, naprzeciwko nazwiska osoby, musi kliknąć ikonę . Uczestnicy nie mogą wysyłać do siebie wiadomości prywatnych.

Zapraszanie uczestnika do dialogu

Podczas webinaru możesz dać uczestnikowi prawo do aktywnego udziału w transmisji. Ta opcja jest niezbędna do prowadzenia zajęć w grupach od 5 do 10 osób. Wtedy każdy uczeń będzie mógł na żywo zadać pytanie, przedstawić zadanie domowe lub opowiedzieć o swoich doświadczeniach.

Aby zaprosić uczestnika do dialogu, najedź myszą na ikonę informacji obok nazwiska uczestnika i kliknij pierwszy przycisk.

wideokonferencja

Zobaczysz komunikat:

Zapraszanie uczestnika

Kiedy uczestnik potwierdzi zaproszenie, natychmiast rozpocznie transmisję na żywo. Użytkownik może dołączyć do rozmowy z dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu.

Podsumowanie. Podczas webinaru możesz komunikować się z uczestnikami za pośrednictwem czatu lub wiadomości prywatnych, a także zapraszać gości do rozmowy na żywo za pomocą kamery lub mikrofonu. Dowiedz się więcej o zaproszeniu do rozmowy oraz o prowadzeniu webinaru.

Blog platformy do webinarów MyOwnConference. Porady z organizowania, prowadzenia i promocji perfekcyjnego webinaru.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.