Instrukcja dla uczestnika webinaru

Spis treści

Wstęp

Przygotowaliśmy tę instrukcję, z której dowiesz się, jak uczestniczyć w webinarze. Tutaj znajdziesz odpowiedzi, które pomogą Ci szybko rozwiązać każdy możliwy problem techniczny.

Czego potrzebujesz, by uczestniczyć w webinarze?

Do uczestniczenia w webinarze potrzebny jest komputer, smartfon lub tablet połączony z internetem. Prędkość łącza ma bezpośredni wpływ na to, w jaki sposób będziesz słyszeć i widzieć prowadzącego na webinarze. Polecamy korzystanie z webinarów z prędkością łącza od 1 MB/sek.

Możesz zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia awarii lub zatrzymywania obrazu w trakcie webinaru. Powinieneś wstrzymać lub zakończyć pobieranie plików z internetu i zamknąć nieużywane karty przeglądarki. Radzimy również, żebyś wyłączył wszystkie programy, które mogą negatywnie wpływać na prędkość połączenia: Skype, torrenty i inne.

Jak dołączyć do webinaru?

Krok 1

Godzinę przed webinarem dostaniesz maila z zaproszeniem na webinar.

15 minut przed rozpoczęciem webinaru naciśnij w nim przycisk Wejdź na webinar

Wejdź na webinar

Krok 2

W zakładce przeglądarki pojawi się okno do wejścia na webinar. Wypełnij wszystkie pola.

Login page

Krok 3

Po wprowadzeniu wszystkich danych, naciśnij przycisk Zaloguj się.

Możesz też wejść na webinar za pomocą portali społecznościowych: Facebook lub Google. W tym celu kliknij odpowiednią ikonę. Następnie specjalny serwis Social entrance authorization poprosi o dostęp do Twojego konta. Po wejściu na webinar możesz odmówić dostępu.

Uczestniczenie w webinarze poprzez urządzenie mobilne

Uczestniczyć w webinarze ze smartfona lub tabletu można bezpośrednio z przeglądarki. Nie musisz specjalnie pobierać i instalować aplikacji. Do wzięcia udziału w webinarze potrzebny jest komputer, smartfon lub tablet połączony z internetem. Polecamy korzystać z przeglądarek Google Chrome i Firefox. Minimalna prędkość łącza — od 1 MB/sek.

Skorzystaj z linku, który dostałeś od organizatora webinaru: skopiuj i wklej go w pasku adresu przeglądarki. Wypełnij wymagane pola.

Możesz też wejść na webinar za pomocą sieci społecznościowych: Facebook, Twitter lub innego z listy.

Jak wejść na webinar?

Przed rozpoczęciem webinaru skorzystaj z linku, który dostałeś od organizatora webinaru: skopiuj i wklej go w pasku adresu przeglądarki. Możesz zrobić to jeszcze szybciej — kliknij link, by automatycznie otworzyć go w przeglądarce mobilnej. Wypełnij wymagane pola: imię i nazwisko, hasło. Organizator może poprosić o e-mail lub Skype.

Możesz też wejść na webinar za pomocą sieci społecznościowych: Facebook, Twitter, Google lub innego z listy.

Jak to działa?

Po wejściu do pokoju webinarowego gość staje się pełnoprawnym uczestnikiem wydarzenia. Widzi wszystko, co pokazuje prowadzący i korzysta z dostępnych narzędzi. Pokaz filmików, transmisja wideo, mikrofon, prezentacje, pokaz ekranu, wykresy i inne tryby oraz funkcje dostępne są dla uczestników w wersji mobilnej.

Warto zaznaczyć, że wersja mobilna reaguje na zmianę orientacji ekranu (pionowo / poziomo). Uczestnik sam decyduje, jak będzie wyglądać webinar.

Jak włączyć dźwięk?

Kiedy uczestnik wchodzi do pokoju webinarowego, domyślnie transmisja wideo i dźwięk są wyłączone. Aby włączyć wideo i dźwięk, wystarczy kliknąć przycisk pauzy lub głośnika na ekranie.

Jak włączyć dźwięk

Dodatkowe menu

Jeśli naciśniesz ikonę z 3 liniami, otworzy się dodatkowe menu.

dodatkowe menu

W kolejnym oknie, można wybrać jedną z opcji: pełny ekran, zadać pytanie, zmienić język oraz wyjść z pokoju webinarowego.

Podczas webinaru

Jesteś już w pokoju webinarowym. Jeśli chcesz zmienić język, naciśnij ikonę flagi w prawym górnym rogu.

Zmień język

W lewej części okna zobaczysz 2 przyciski — Zadaj pytanie i Poproś o zabranie głosu. Po wybraniu pierwszej opcji możesz napisać wiadomość do prelegenta. Przycisk Poproś o zabranie głosu naciśnij wtedy, gdy chcesz mówić do wszystkich na żywo.

Zadaj pytanie

Na dole jest czat, który pozwala na komunikację z prowadzącymi i uczestnikami webinaru.

czat

W środku znajduje się prezentacja lub inne materiały, które pokazuje prowadzący. Jeśli potrzebujesz rozwinąć slajd na całym ekranie, naciśnij odpowiedni symbol w prawym górnym rogu pokoju webinarowego.

Tryb pełnoekranowy

Aby wyjść z trybu pełnoekranowego, naciśnij na klawiaturze Esc.

Po prawej stronie okna możesz zobaczyć listę wszystkich uczestników.

Pamiętaj o szacunku wobec prowadzącego i uczestników w trakcie webinaru. W przeciwnym razie organizatorzy mogą wyrzucić Cię z pokoju.

Jak zacząć mówić w pokoju?

Тaciśnij przycisk Poproś o zabranie głosu. Prezenter zobaczy wiadomość, że chcesz dołączyć się do rozmowy. Kiedy pozwoli na to zobaczysz taki komunikat.

Jak zacząć

Następnie pozwól przeglądarce na korzystanie ze swojej kamery i mikrofonu.

Więcej informacji o tym, jak to zrobić znajdziesz w naszej instrukcji Jak zacząć transmisję.

Co robić, gdy pojawia się problem techniczny?

Niżej znajdziesz opis i rozwiązania najczęstszych problemów, które mogą wystąpić podczas webinaru.

Możliwe problemy:

  • Nie mogę wejść do pokoju.
  • Nie widzę prowadzącego.
  • Nie słyszę prowadzącego.
  • Słyszę echo.
  • Mam problem z czatem.

Uwaga! Webinar nie będzie działać w takich przypadkach:

  • Twoja przeglądarka nie wspiera HTML5, lub masz wyłączoną obsługę skryptów JavaScript.
  • Twoja przeglądarka ma zainstalowaną wtyczkę, taką jak AdBlock, uBlock, uMatrix, NoScript i podobne.

Zwróć uwagę: W większości przypadków, aby naprawić problem, wystarczy, że wyczyścisz pamięć podręczną i pliki cookie w przeglądarce. Jeśli chcesz dowiedzieć się o innych możliwych przyczynach wystąpienia problemu, powinieneś przetestować swój komputer za pomocą specjalnego testu systemu.

Test komputera

Jeśli połączenie z webinarem zostało przerwane, lub wideo i dźwięk „zatrzymały się”, należy wejść do pokoju webinarowego ponownie. W tym celu odśwież zakładkę przeglądarki i wprowadź swoje dane jeszcze raz.

 Gdy nie możesz wejść do pokoju, nie słyszysz prowadzącego lub masz inne problemy techniczne, radzimy zrobić test systemu. W tym celu naciśnij ten odnośnik.

Ten test pomoże Ci w 30 sekund znaleźć przyczynę usterek.

test komputera

Wyniki możesz natychmiast wysłać do działu wsparcia.

test mojego komputera

Nie mogę wejść na webinar

Zdarzają się sytuacje, kiedy uczestnik webinaru nie może wejść do pokoju. Możliwe przyczyny tego problemu:

1. Osoba prowadząca webinar mogła wcześniej zablokować Ci dostęp do tego webinaru. W tym przypadku skontaktuj się z organizacją, która wysłała Ci link do webinaru, i wyjaśnij przyczynę blokowania.

2. Możliwa jest sytuacja, że administrator Twojego systemu zablokował dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku przekaż mu następującą wiadomość.

Do odwiedzenia webinaru należy:

  • Uzyskać dostęp do portów 80, 443, 1935.
  • Uzyskać dostęp do domen:
      • puzz.me
      • mywebinar.io
      • mywebinar.live
      • myownconference.pl
      • myownconference.com
      • myownconference.cloud
      • myownconference.net
      • puzz.me

Efekt echa

Aby naprawić ten problem, najpierw trzeba wyjaśnić, czy występuje on po Twojej stronie, czy po stronie prelegenta. W tym celu poproś, aby prowadzący na chwilę zmniejszył czułość swojego mikrofonu oraz innych urządzeń dźwiękowych podłączonych do komputera. Gdy ten sposób nie pomógł, musisz rozwiązać problem po swojej stronie.

Większość komputerów jest wyposażona we wbudowany mikrofon i głośnik, ale zwykle nie mogą zapewnić wysokiej jakości dźwięku i wywołują efekt echa.

Gdy echo występuje po Twojej stronie:

  • Jeśli nie masz zestawu słuchawkowego, natomiast korzystasz oddzielnie z mikrofonu i głośników, spróbuj zmniejszyć czułość głośników lub obniżyć poziom głośności mikrofonu. Można to zrobić zarówno w pokoju webinarowym, jak i za pomocą preferencji Twojego komputera. Uważaj, by głośność programowa nie przekraczała 80%.
  • W preferencjach karty dźwiękowej wyłącz efekt echa. Jak to się robi? Jest to zależne i od typu karty. Najczęściej — przez Panel sterowania Windows lub przez program, który został zainstalowany razem ze sterownikami karty dźwiękowej. W niektórych kartach dźwiękowych trzeba włączyć tryb optymalny dla audiokonferencji.
  • Wyłącz Stereo Mix lub ustaw głośność na minimum. Nie zaszkodzi też, jeśli wyłączysz wszystkie urządzenia oprócz mikrofonu (na przykład wejście liniowe).

Inne problemy

Nie słyszę prowadzącego webinaru. Rozwiązanie: szukaj obrazka z namalowanym głośnikiem. Upewnij się, że nie jest zakreślony. Użyj suwaków, aby dostosować poziom głośności. Możesz odświeżyć kartkę przeglądarki i wejść do pokoju ponownie.

Nie widzę wideo z kamery prowadzącego lub jest ono bardzo spowolnione. Rozwiązanie: odśwież stronę i uruchom połączenie z internetem ponownie.

Nie widzę czatu. Rozwiązanie: przywróć rozmiar okna przeglądarki do standardowych 100%.

Nie widzę slajdów w prezentacji. Rozwiązanie: w ustawieniach komputera sprawdź i ustaw dokładny czas i datę.

Brak wideo i audio od prowadzącego może być związane z wykorzystaniem serwera proxy, co powoduje, że strumieniowanie jest całkowicie ograniczone.

Dodatkowe informacje

Jeśli chcesz skontaktować się z działem wsparcia klienta, naciśnij Konsultant online w prawym dolnym rogu, na stronie głównej.

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z webinarami i samodzielnie prowadzić spotkania, załóż darmowe konto na platformie do webinarów MyOwnConference. Przetestuj wszystko za darmo, na stałe i bez limitu.

Konsultant online