Spis treści

Wstęp

Postanowiłeś odwiedzić webinar — świetnie! Jesteśmy pewni, że dzięki temu dowiesz się  mnóstwo nowych i ciekawych rzeczy. Dokładamy wszelkich  starań, by nie musiałeś myśleć o niczym oprócz wystąpienia prowadzącego. Dlatego właśnie przygotowaliśmy tę instrukcję.

W trakcie webinaru mogą zdarzyć się przeróżne sytuacje: problem z połączeniem, dźwiękiem lub wideo, nawet prąd mogą odłączyć w niewłaściwym momencie. Oczywiście wszystko to rzadko się zdarza, ale podobne problemy nie powinni złapać Cię z zaskoczenia. Dlatego musisz uprzednio wiedzieć, jak działać w każdej sytuacji.

Tutaj znajdziesz odpowiedzi, które pomogą Ci szybko rozwiązać każdy możliwy problem techniczny.

Czego potrzebujesz do uczestniczenia w webinarze?

Do uczestniczenia w webinarze potrzebny jest komputer, smartfon lub tablet połączony z internetem. Prędkością łącza ma bezpośredni wpływ na to, jak dobrze będziesz słyszeć i widzieć prowadzącego na webinarze. Dlatego polecamy korzystanie z webinarów z prędkością łącza od 1 MB/sek.

W celu zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia awarii lub zatrzymywania obrazu w trakcie webinaru lepiej będzie, gdy spauzujesz lub zakończysz pobieranie plików z internetu i zamkniesz niepotrzebne karty przeglądarki. Radzimy również wyłączyć wszystkie programy, które mogą wpływać na prędkość połączenia: Skype, torrenty i inne.

W przeglądarce, z której korzystasz do oglądania webinaru, musi być zainstalowana wtyczka Adobe Flash Player. Aby sprawdzić, czy właśnie tak jest i dowiedzieć się, jaką masz wersję, kliknij ten odnośnik.

Jeśli wtyczka nie została zainstalowana, możesz pobrać ją tu. Gdy po sprawdzeniu stwierdzisz, że masz załadowany Adobe Flash Player, ale jest to przestarzała wersja — zaktualizuj program. Dokładnie o instalacji programu możesz dowiedzieć się z tej strony.

Jak dołączyć się do webinaru?

Krok 1

5-10 minut przed rozpoczęciem webinaru skorzystaj z linku, który dostałeś od organizatora webinaru.

Krok 2

W zakładce przeglądarki pojawi się okno dialogowe autoryzacji. Musisz wypełnić wszystkie pola, oznaczone gwiazdką. Pola, które nie są oznaczone, można wypełnić opcjonalnie.

W linii „Imię i nazwisko” wprowadź swoje imię. W linii „E-mail” podaj adres poczty elektronicznej. W polu „Hasło do pokoju” wpisz otrzymane od prowadzącego hasło.

Krok 3

Po wprowadzeniu wszystkich informacji naciśnij przycisk „Wejdź”.

Możesz też wejść na webinar za pomocą portali społecznościowych Facebook, Vkontakte, Twitter lub innego, który zostanie zaznaczony. W tym celu kliknij odpowiednią ikonę. Następnie specjalny serwis Social entrance authorization poprosi o dostęp do Twojego konta. Po dokonaniu wejścia na webinar możesz odmówić dostępu.

Uczestniczenie w webinarze poprzez urządzenie mobilne

Masz również możliwość uczestniczenia w webinarach, które są prowadzone na MyOwnConference z aplikacji mobilnej:

– Aplikacja dla iPhone’a (pobierz z App Store).

– Aplikacja dla Androida (pobierz z Google Play).

Minimalna wymagana prędkość połączenia — 1 MB/sek. Aby dostać się na webinar z urządzenia mobilnego, wejdź do aplikacji Webinar. W oknie, które się pojawi, podaj link, który dostałeś od organizatora webinaru. Następnie wprowadź swoje dane.

 

Webinar na tablecie

 

Po tym, jak wejdziesz, zostaniesz pełnoprawnym uczestnikom wydarzenia.

Podczas webinaru

Więc jesteś już w pokoju webinarowym. Jeśli chcesz, możesz zmienić język w pokoju, nacisnąwszy na ikonę flagi w prawym górnym rogu.

W lewej części okna zobaczysz 2 przyciski — „Zadaj pytanie” i „Poproś o zabranie głosu”. Po skorzystaniu z pierwszego przycisku możesz napisać wiadomość do prelegenta. Przycisk „Poproś o zabranie głosu” naciśnij wtedy, gdy chcesz mówić do wszystkich na żywo.

Zwróć uwagę na czat, który pozwala na komunikację z prowadzącymi i uczestnikami webinaru.

W środku znajduje się prezentacja lub inne materiały, które pokazuje prowadzący. Aby rozwijać slajd na cały ekran, naciśnij na odpowiedni znak w prawym górnym rogu pokoju webinarowego.

Aby wyjść z trybu pełnoekranowego, naciśnij na klawiaturze Esc.
Po prawej stronie okna możesz zobaczyć listę wszystkich uczestników.

Pamiętaj o szacunek wobec prowadzącego i uczestników w trakcie webinaru, bo w przeciwnym razie organizatorzy mogą wyrzucić Cię z pokoju.

Jak zacząć mówić w pokoju?

Aby zacząć lub skończyć mówienie, naciśnij przycisk “Mów teraz”.

Pojawi się okno “Ustawienia programu Adobe Flash Player”, zaznacz w nim “Zezwól”. Jeśli korzystasz z przeglądarki Chrome, może być, że będziesz proszony o dodatkowe zezwolenia na korzystanie z mikrofonu i kamery. Po tym, jak wszystko potwierdzisz, możesz przemawiać do innych.

Jak wybrać mikrofon lub kamerę, których chcę używać?

Wejdź do pokoju webinarowego. Pod przyciskiem „Mów teraz” naciśnij ikonę z literą F.

W oknie, które się pojawi, wybierz mikrofon i web kamerę, z których korzystasz. Następnie naciśnij przycisk „Zamknij„.

Co robić, gdy pojawia się problem techniczny?

Niżej znajdziesz opis i rozwiązania najczęstszych problemów, które mogą wystąpić podczas webinaru.

Możliwe problemy:

  • Nie mogę wejść do pokoju.
  • Taki webinar nie istnieje.
  • Nie widzę prowadzącego.
  • Nie słyszę prowadzącego.
  • Słyszę echo.
  • Mam problem z czatem.

Uwaga! Webinar nie będzie działać w takich wypadkach:

  • Na Twoim komputerze nie jest zainstalowany Adobe Flash Player. Pobrać i zainstalować go można z tej strony.
  • Twoja przeglądarka nie wspiera HTML5, lub masz wyłączoną obsługę skryptów JavaScript.
  • Twoja przeglądarka lub inny zainstalowany dodatek, taki jak AdBlock, FlashBlock i podobne, blokuje Adobe Flash Player.

Zwróć uwagę: W większości przypadków dlatego, by naprawić problem, wystarczy, że wyczyścisz pamięć podręczną i pliki cookie w przeglądarce. Aby dowiedzieć się o innych możliwych przyczynach wystąpienia problemu, masz przetestować swój komputer za pomocą specjalnego testu systemu.

Test komputera

Jeśli zerwało się połączenie z webinarem, lub wideo i dźwięk „zatrzymały się”, wtedy wejdź do pokoju webinarowego ponownie. W tym celu odśwież zakładkę przeglądarki i wprowadź swoje dane jeszcze raz.

W wypadku gdy nie możesz dokonać wejścia, nie słyszysz prowadzącego lub masz inne problemy techniczne, radzimy zrobić test systemu. W tym celu naciśnij ten odnośnik.

To jest specjalny test, który pomoże Ci w 60 sekund znaleźć przyczynę usterek.

Przekonaj się, że widzisz i słyszysz siebie. Zwróć również uwagę na zakładkę „Sprawdzenie portów”: upewnij się, że oba porty są otwarte.

Nie mogę wejść na webinar

Zdarzają się sytuacje, kiedy uczestnik webinaru nie może wejść do pokoju. Możliwe przyczyny tego problemu:

  1. Osoba prowadząca webinar mogła wcześniej zablokować Ci dostęp do tego webinaru. W tym przypadku skontaktuj się z organizacją, która wysłała Ci link do webinaru, i wyjaśnij przyczynę blokowania.
  2. Możliwa jest sytuacja, że administrator Twojego systemu zakazał dostępu do stron i serwisów, które nie odpowiadają wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku przekaż mu następną wiadomość.

Do odwiedzenia webinaru należy:

  • Uzyskać dostęp do portów 1935, 1936 (TCP), 80 (HTTP), 443 (HTTPS).
  • Uzyskać dostęp do takich domen:
    • puzz.me
    • mywebinar.io
    • myownconference.ru
    • myownconference.com
    • myownconference.com.ua
    • myownconference.de
    • myownconference.pl
    • myownconference.fr
    • myownconference.es
    • myownconference.lt
    • myownconference.lv
    • myownconference.net
    • myownconference.eu
    • myownconference.us
    • myownconference.org

Wiadomość “Webinar nie istnieje!”

Powody, z których widzisz tę stronę:

  • otrzymałeś niepoprawny link do webinaru;
  • dostęp do tego webinaru jest zablokowany przez organizatora;
  • webinar jest tymczasowo wyłączony;
  • prezenterzy przestali korzystać z naszych usług.

W takim przypadku skontaktuj się z organizacją lub osobą, która wysłała Ci ten link, aby dowiedzieć się o przyczynach blokowania.

Co robić, jeśli mikrofon i kamera nie działają w Google Chrome i Yandex Browser?

W Google Chrome musisz potwierdzić dostęp do swojej kamery i mikrofonu dwukrotnie: w oknie Adobe Flash Player Settings oraz w wyskakującym okienku przeglądarki w górnej części ekranu. Potwierdź zezwolenie poprzez naciśnięcie przycisku „Allow” .

Efekt echa

Aby naprawić ten problem, najpierw trzeba wyjaśnić, gdzie on występuje: po Twojej stronie lub po stronie prelegenta. W tym celu poproś prowadzącego na chwilę zmniejszyć czułość swojego mikrofonu oraz innych urządzeń dźwiękowych podłączonych do komputera. Gdy ten sposób nie pomógł, masz to naprawić po swojej stronie.

Większość komputerów jest wyposażona we wbudowany mikrofon i głośnik, ale zwykle nie mogą zapewnić wysokiej jakości dźwięku i wywołują efekt echa.

Gdy echo występuje po Twojej stronie:

  • Jeśli nie masz zestawu słuchawkowego, natomiast korzystasz oddzielnie z mikrofonu i głośników, spróbuj zmniejszyć czułość głośników lub obniżyć poziom głośności mikrofonu przez “ Regulację głośności” . Można to zrobić zarówno w pokoju wybinarowym, jak i za pomocą preferencji Twojego komputera. Uważaj, by głośność programowa nie przekraczała 80%.
  • W Preferencjach karty dźwiękowej wyłącz efekt echa. Jak to się robi, różni się w zależności od typu karty. Najczęściej — przez Panel sterowania Windows lub przez program, który został zainstalowany razem ze sterownikami karty dźwiękowej. Dla niektórych kart dźwiękowych trzeba włączyć tryb optymalny dla audiokonferencji.
  • Wyłącz Stereo Mix lub ustaw głośność na minimum. Nie zaszkodzi też, jeśli wyłączysz wszystkie urządzenia oprócz mikrofonu (na przykład wejście liniowe).

Inne problemy

Nie słyszę prowadzącego webinaru. Rozwiązanie: Szukaj obrazka z namalowanym głośnikiem. Przekonaj się, że nie jest zakreślony. Użyj suwaków, aby dostosować poziom głośności. Lub odśwież kartkę przeglądarki i wejdź do pokoju ponownie.

Nie widzę wideo z kamery prowadzącego lub jest ono bardzo spowolnione. Rozwiązanie: Odśwież stronę i uruchom połączenie z internetem ponownie.

Nie widzę czatu. Rozwiązanie: przywróć rozmiar okna przeglądarki do standardowych 100%.

Nie widzę slajdów w prezentacji. Rozwiązanie: w ustawieniach komputera sprawdź i ustaw dokładny czas i datę.

Brak wideo i audio od prowadzącego może być związane z wykorzystaniem serwera proxy, co powoduje, że strumieniowanie jest całkiem ograniczone.

Dodatkowe informacje

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na pytanie, które Cię interesuje, zapraszamy oznajmić się z innymi naszymi poradnikami oraz z filmami instruktażowymi.

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na częste pytania.

Aby się skontaktować z działem wsparcia klienta, naciśnij ” Konsultant online” w prawym dolnym rogu na stronie głównej.