Programy do wideokonferencji

Programy do wideokonferencji

Szukasz dobrego programu do wideokonferencji i wyszukiwarka podaje Ci ogromną listę przeróżnych programów, dzięki którym można zorganizować wideokonferencję oraz inne wydarzenia online. Ale jak wybrać najlepszy program do wideokonferencji, który odpowiada konkretnym wymaganiom i celom? Dzisiaj mówimy o 7 najbardziej popularnych programach wideokonferencyjnych, wśród których chyba potrafisz wybrać odpowiedni.

1. MyOwnConference

Programy do wideokonferencji teraz stają coraz lepsze, ale tylko niektóre, w tym MyOwnConference, obsługują 15 języków. I tak, wszystko tu masz po polsku, nie tylko witrynę, ale i panel klienta, pokój webinarowy oraz wsparcie techniczne. Dzięki temu możesz łatwo zorganizować spotkania międzynarodowe, jak również polskojęzyczne.

W konferencji internetowej mogą jednocześnie uczestniczyć nawet 2000 osób. Uczestnicy mogą dołączyć się do spotkania prawie z każdego urządzenia mobilnego (Mac, PC, iPad, iPhone, Android). Najważniejsze, że nie muszą nic instalować — wszystko działa z poziomu przeglądarki.

Jednocześnie mówić z włączoną kamerą mogą 10 speakerów. Oprócz właśnie wideorozmowy, w MyOwnConference możesz pokazywać prezentację i wideo, udostępniać ekran, komunikować na czacie, prowadzić testy i ankiety. Do prowadzenia wideokonferencji nada się też współdzielenie ekranu, rysowanie na slajdach, nagrywanie spotkania. Na pewno spodoba Ci się, że nagranie transmisji można załadować na YouTube, Google Drive prosto z panelu klienta.

Jakość obrazu i dźwięk w trakcie transmisji jest bardzo wysoka. Platforma jest obsługiwana przez szeroką sieć serwerów i centrów danych, dlatego program działa stabilnie i ma zabezpieczenie przed awariami.

MyOwnConference oferuje 3 rodzaje taryf: jednodniowe, miesięczne i roczne. Cena zależy od liczby uczestników, którzy mogą jednocześnie uczestniczyć w wideokonferencji. Najtańszy plan jednodniowy kosztuje €10, miesięczny — od €30. Jeśli zapłacić za 2 miesiące z góry, można otrzymać 10% zniżki.

myownconference

Plusem jest to, że nawet w najtańszym pakiecie masz pełny zestaw narzędzi i nie musisz podawać numer karty podczas rejestracji. Z konta testowego możesz korzystać 30 dni.

2. WebEx

Jeden z najbardziej znanych programów do prowadzenia konferencji internetowych został stworzony w roku 1995 przez korporację Cisco.

Program pozwala na przeprowadzenie różnych spotkań: narad online, wideokonferencji, treningów i szkoleń online. Do tych celów WebEx ma różne funkcje: od pokazywania prezentacji do tablicy online dla wspólnych notatek.

Korzystanie z serwisu jest łatwe, gdy znasz język angielski. Konfiguracja zajmie nie więcej 30 minut. WebEx jest wygodny dla słuchaczy. Do uczestniczenia nie muszą się rejestrować lub instalować program na komputerze.

Cena za miesiąc korzystania waha się od $24 dla spotkań na 8 osób do $69 dla spotkań na 100 miesiąc, jednocześnie transmitować obraz może 7 osób.

webex

3. GoToMeeting

To jest prawie odpowiednik WebEx’a. Serwis GoToMeeting został wypuszczony na rynek w roku 2008 przez Citrix Online. Te dwa programy mają wiele podobnych funkcji: pozwalają na zorganizowanie audio- i wideokonferencji, dzielenie się plikami, komunikację na czacie, nagrywanie spotkania.

Oprócz tego program pozwala wspólnie pracować nad dokumentami i innymi plikami. Organizator spotkania może zapewnić zdalny dostęp do swojego pulpitu, klawiatury i myszy. Uczestnicy mogą w trybie rzeczywistym edytować dokument, zapisać i pobrać materiały, lub zapoznać się z działaniem programów.

GoToMeeting ma integrację z programem Outlook. Dzięki temu można planować spotkania w kalendarzu i wysyłać zaproszenia do uczestników.

Do wyboru jest 3 taryfy: Na 10, 50 i 100 osób i kosztują $24, $36 i $59 na miesiąc. Ale jeśli chcesz korzystać ze wszystkich funkcji, które ma GoToMeeting, musisz zapłacić za najdroższy plan taryfowy. Przed zakupem można bezpłatnie wypróbować program przez 14 dni, by zrozumieć, czy pasuje ten serwis do Twoich celów.

gotomeeting

4. AnyMeeting

W programie AnyMeeting jest różnica pomiędzy webinarem a wideokonferencją. Platforma przedstawia dla tych wydarzeń różne możliwości, taryfy i nawet rejestrację.

Na AnyMeeting można prowadzić konferencje internetowe w jakości HD. Co więcej, ani organizator, ani uczestnicy nie muszą instalować żadnych dodatkowych aplikacji na swój komputer. Wszystko działa z poziomu przeglądarki.

Do podstawowych dostępnych funkcji należą pokaz pulpitu, wideo i prezentacji PowerPoint, czat, wysyłka e-maili, statystyki odwiedzin. Także jest możliwość nagrywać transmisję, by ten, kto nie miał możliwości uczestniczenia, mógł później obejrzeć nagranie ze spotkania.

Webinary na 50 osób będzie kosztować $48, a dla wideokonferencji — od $18 na miesiąc. Takie małe spotkania mają, niestety, ograniczoną funkcjonalność. Konto testowe — 14 dni. Jednak, by skorzystać z tej możliwości, musisz podać dane karty płatniczej.

5. Join.me

Nowoczesne programy do wideokonferencji najczęściej działają z poziomu przeglądarki, ale są też kilka wyjątków. Na przykład, Join.me, który wymaga instalacji na komputer lub urządzenie mobilne. Muszą to zrobić zarówno prezenterzy, jak i uczestnicy.

W porównaniu z innymi serwisami Join.me proponuje minimalny pakiet narzędzi. Główne funkcje programu to pokaz ekranu i tryb wideokonferencji. Oprócz tego można planować spotkania, zostawiać notatki na tablicy wirtualnej, wysyłać linki personalne.

Join.me pozwala prowadzić konferencję nawet podczas podróży za pomocą aplikacji mobilnej, która działa na iPad, iPhone i na Androidzie. Wydarzenia, organizowane za pomocą smartfona, wcale nie są gorsze od wideokonferencji, które prowadzą z komputera. Tylko musisz koniecznie zadbać o kilka momentów: stabilny internet, dobry zestaw słuchawkowy i oświetlenie.

Na stronie Join.me znajdziesz 3 rodzaje planów taryfowych: Lite na 5 uczestników za $10, Pakiet Pro na 50 uczestników kosztuje $20 na miesiąc, a za pakiet Business na 250 uczestników zapłacisz $30 za miesiąc korzystania. Lista funkcji jest inna dla każdego planu. Można skorzystać z pakietu bezpłatnego, którego funkcje mają pewne ograniczenia.

join.me

6. Google Hangouts

Google Hangouts to narzędzie do prowadzenia wideorozmów od Google. W tym programie można zorganizować naradę online, wideokonferencję lub po prostu rozmawiać na czacie wideo.

Google Hangouts jest w pełni zintegrowany z innymi produktami od Google. Na przykład, możesz zaplanować spotkanie za pomocą Kalendarza Google i wysłać zaproszenie do innych użytkowników przez Gmail. A podczas samego spotkania dzielić się plikami z Dysku Google.

Interfejs Google Hangouts jest prosty i lakoniczny. Za pomocą zrozumiałych ikon można łatwo zacząć rozmowę, zaprosić kolegów lub wysłać wiadomość. W zasadzie korzystanie z Google Hangouts jest wygodne i proste.

Jednak ten program ma wielkie niedociągnięcie — zatrzymywanie strumienia wideo aż do jednej minuty. Prowadzenie wideokonferencji z takim zatrzymywaniem nie dość, że irytuje, to też po prostu uniemożliwia komunikację pomiędzy kilku uczestnikami.

Korzystanie z Google Hangouts jest absolutnie bezpłatne. Nie znajdziesz tu ukrytych reklam i płatności.

7. ClickMeeting

Inny popularny program do wideokonferencji to ClickMeeting, który pozwala na prowadzenie zarówno małych spotkań online, jak i ogromnych konferencji na 5000 uczestników.

Wśród wszystkich serwisów do wideokonferencji ClickMeeting oferuje największy zestaw narzędzi, dzięki którym można łatwo zacząć wdrożenie webinarów i wideokonferencji w swojej firmie. Oprócz zwykłych możliwości, takich jak czat, nagrywanie spotkań, pokaz prezentacji i innych plików, ten program ma i coś nietypowe: tłumaczenie symultaniczne dla czatu, książka adresowa, wystawienie oceny po webinarze.

Jeśli chcesz najpierw wypróbować te funkcji, możesz przetestować platformę za darmo przez 30 dni.

Program ma 3 różne taryfy: od $30 do $209. Najtańszy pakiet ma swoje ograniczenia: ilość prowadzących, które mogą jednocześnie uczestniczyć w transmisji, oraz czas ciągłego nagrywania (do 4 godzin). Zwróć uwagę, że są tutaj też dodatkowe płatności, na przykład, gdy chcesz zaprosić więcej prowadzących lub zwiększyć miejsce na dysku dla nagrań.

clickmeeting

Oczywiście są jeszcze inne aplikacje do wideokonferencji. Ale tu napisaliśmy o najbardziej popularnych programach, które działają na rynku już od lat. Teraz wiesz już, czym różnią się między sobą i możesz łatwo wybrać swój program do wideokonferencji. Zapraszamy też przeczytać o ważnych szczegółach wyboru systemu do wideokonferencji i webinarów.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.