Jak wykorzystać webinary do promowania kursu online?

webinar

Webinary są jednym z najlepszych sposobów na promowanie kursu online i szkoleń. Jest ku temu kilka powodów. Najważniejsze jest to, że na webinarze uczniowie mają możliwość poznania nauczyciela i zadawania mu swoich pytań. Oprócz tego każdy zobaczy, w jaki sposób będą organizowane zajęcia, z jakich materiałów mogą korzystać użytkownicy i prelegenci, jaki jest styl wykładania informacji. Zwyczajnie mogą zrozumieć, czy taki kurs jest dla nich odpowiedni. 

Dzisiaj przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pomogą Ci promować swój kurs i szkolenia online za pomocą webinarów.

Umieść baner

Zrób tak, aby informacja o Twoim kursie zawsze była widoczna przez uczestników webinaru. Najłatwiej będzie to możliwe za pomocą baneru — dodaj go do pokoju webinarowego. Pamiętaj, by wybrać plik odpowiedniego rozmiaru. Przyda się też logo.

Gdy pozwala na to Twoja platforma do webinarów, dodaj do niego link. Klikając na niego, uczestnicy trafią na Twoją stronę internetową lub na stronę do zapisywania się na kurs. Dzięki temu możesz uzyskać kilka rejestracji już podczas trwania webinaru.

Pochwal się wynikami

Ludzie korzystają z kursów i szkoleń online nie tylko po to, by ciekawie spędzać czas. Najczęściej chcą rozwiązać jakiś problem, nauczyć się czegoś, ulepszyć swoje codzienne czynności. Pragną osiągnąć widoczne efekty: wybudować stosunki, biznes, poprawić zdrowie, pozbyć się nawyków, nauczyć się malować paznokcie lub mówić po chińsku.

Pomóż uczestnikom zobaczyć, jakie wyniki mogą uzyskać oraz jakie rozwiązania mogą otrzymać dzięki szkoleniom. Muszą być pewni, że czekają na nich zmiany. Najlepsze do tego celu jest przedstawienie wyników pracy Twoich byłych uczniów.

Poproś, aby dołączyli do Ciebie na kilka minut w trakcie webinaru lub nagrali krótki filmik, który możesz później wykorzystać na webinarze.

Zaproponuj zniżkę tylko dla uczestników

Podczas webinaru ogłoś, że uczestnicy tego spotkania mogą skorzystać ze specjalnej zniżki, jeśli w ciągu, powiedzmy, dwóch dni zarejestrują się na Twój kurs online. Koniecznie ogranicz czas promocji — to dobrze działa i zwiększa liczbę rejestracji.

Pokaż, że jesteś ekspertem

Ludzie chcą uczyć się od profesjonalistów. Pokaż, że jesteś ekspertem w tej dziedzinie. Powiedz o swoim wykształceniu, doświadczeniu i osiągnięciach.

Możesz to udowodnić w prosty sposób — pomóż słuchaczom rozwiązać jakiś problem już na pierwszym webinarze. Zrób tak, by tuż po spotkaniu potrafili zastosować nową wiedzę w praktyce. Na przykład, na webinarze o Adobe Photoshop możesz opowiedzieć o kilku trikach, z których pomocą profesjonalnie zrobią retusz zdjęcia.

Nagraj webinar

Nagraj webinar i wykorzystaj go do promocji e-kursu. Udostępnij nagranie na YouTube, dodaj na witrynę lub na stronę w Facebooku. Taki wpis z filmem zwiększy zasięg Twojej propozycji.

Przypomnij o swojej ofercie po webinarze

Podzielenie się nagraniem z webinaru jest świetnym pomysłem. W liście z podziękowaniem za uczestniczenie wklej link do nagrania. Nie zapomnij przypomnieć o zniżce na kurs i informacji, że będzie ona ważna tylko przez parę dni. Można dodać specjalny licznik czasu.

To jedynie kilka sposobów, których efektywność sprawdziliśmy na naszej platformie do webinarów. Zapewne masz własne pomysły, jak można wykorzystać webinar do promowania kursu i szkolenia online. Chętnie o tym przeczytamy.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0