Jak wykorzystać webinary do promowania kursu online

webinar

Webinary są jednym z najlepszych sposobów na promowanie kursu online i szkoleń. Są ku temu kilka powodów. Najważniejsze, że na webinarze uczniowie mogą poznać nauczyciela i zadać mu swoje pytania. Oprócz tego każdy zobaczy, jak będą zorganizowane zajęcia, z jakich materiałów będą korzystać, jaki jest styl wykładania informacji, po prostu mogą zrozumieć, czy odpowiada im ten kurs.

Dzisiaj przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pomogą Ci promować swój kurs i szkolenia online za pomocą webinarów.

Umieść baner

Zrób tak, aby informacja o Twoim kursie zawsze była widoczna uczestnikom webinaru, Najłatwiej będzie to zrobić za pomocą baneru — dodaj go do pokoju webinarowego. Pamiętaj, by wybrać plik odpowiedniego rozmiaru. Przyda się też logo.

Gdy pozwala na to Twoja platforma do webinarów, dodaj do niego link. Tak, by klikając na niego, uczestnicy trafili na Twoją stronę internetową lub na stronę do zapisywania się na kurs. Dzięki temu możesz dostać kilka rejestracji już podczas webinaru.

Pochwal się wynikami

Ludzie korzystają z kursów i szkoleń online nie po to, by ciekawie spędzać czas (to znaczy nie tylko po to). Najczęściej chcą rozwiązać jakiś problem, nauczyć się czemuś, ulepszyć swoje życie. Pragną osiągnąć widoczne efekty: wybudować stosunki, biznes, poprawić zdrowie, pozbyć się nawyków, nauczyć się malować paznokcie lub mówić po chińsku.

Pomóż uczestnikom zobaczyć, jakich wyników mogą uzyskać i jakie rozwiązania mogą znaleźć dzięki szkoleniom. Muszą być pewni, że czekają na nich wielkie zmiany. Najlepiej do tego celu nadaje się przedstawienie wyników Twoich byłych uczniów.

Poproś, aby dołączyły się do Ciebie na kilka minut w trakcie webinaru lub nagrali krótki filmik, który możesz później wykorzystać na webinarze.

Zaproponuj zniżkę tylko dla uczestników

Podczas webinaru ogłoś, że uczestnicy tego spotkania mogą skorzystać ze specjalnej zniżki, jeśli w ciągu, powiedzmy, dwóch dni zarejestrują się na Twój kurs online. Koniecznie ogranicz czas promocji — to dobrze działa i zwiększa liczbę rejestracji.

Pokaż, że jesteś ekspertem

Ludzie chcą uczyć się od profesjonalistów. Dlatego pokaż, że jesteś ekspertem w tej branży. Powiedz o swoim wykształceniu, doświadczeniu i osiągnięciach.

Możesz to udowodnić w prosty sposób — pomóż słuchaczom rozwiązać jakiś problem już na tym pierwszym webinarze. Zrób tak, by tuż po spotkaniu potrafili zastosować nową wiedzę w praktyce. Na przykład, na webinarze o Adobe Photoshop możesz opowiedzieć o kilku trikach, z których pomocą profesjonalnie zrobią retusz zdjęcia.

Nagraj webinar

Nagraj webinar i wykorzystaj go do promocji e-kursu. Udostępnij nagranie na YouTube, dodaj na witrynę lub na stronę w Facebooku. Taki wpis z filmem zwiększy zasięg Twojej propozycji.

Przypomnij o swojej ofercie po webinarze

Podzielić się nagraniem z webinaru — to dobry ton. W liście z podziękowaniem za uczestniczenie wklej link do nagrania. Nie zapomnij też jeszcze raz powiedzieć o zniżce na kurs, i że będzie ona ważna tylko przez parę dni. Można dodać specjalny licznik czasu.

To są tylko kilka sposobów, których efektywność sprawdziliśmy na naszej platformie do webinarów. Pewnie, Ty też masz swoje pomysły, jak można wykorzystać webinar, by promować kursy i szkolenia online. Chętnie przeczytamy o tym.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.