Jak promować webinary na Facebooku? 15 kroków udanej promocji

promować webinary na Facebook

Chcesz promować webinary — korzystaj z social mediów. Nie ma znaczenia czy kochasz Facebooka, czy może go nienawidzisz. Możesz, a nawet musisz skorzystać z niego podczas promocji swoich webinarów. Obecnie 80% Polaków używa Facebooka, a to znaczy, że masz duże szanse na dotarcie ze swoim postem lub reklamą do potrzebnej grupy docelowej. Dzięki temu możesz znacznie zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy lub produktu.

Koniecznie przeczytaj nasz specjalny wpis o tym, jak wypromować wydarzenie lub webinar na Facebooku krok po kroku.

Czego potrzebujesz, aby promować webinary na Facebooku?

Niezbędna jest strona firmy/ fanpage. Dobrze, jeśli masz już fanpage, czyli stronę na Facebooku. Jeśli nadal korzystasz tylko z profilu osobistego, by opowiadać o swoich webinarach, powinieneś jak najszybciej to zmienić. Może być to nieciekawe dla większości Twoich znajomych, a także to nieprofesjonalne, kiedy obok zdjęć prywatnych znajduje się oferta nowego webinaru biznesowego. Dodatkowo jest to niezgodne z regulaminem Facebooka. Rozdzielenie płaszczyzny prywatnej oraz zawodowej przynosi wiele korzyści. Możesz korzystać ze wszystkich skutecznych narzędzi do promocji webinarów i szkoleń online: dostęp do statystyk strony, reklamy, promocja postów, nawiązywanie kontaktów.

Grupa docelowa. Postaraj się dokładnie określić potencjalnego klienta, dla którego chcesz promować webinary: kim jest, gdzie mieszka, co lubi, w jaki sposób się komunikuje, czego nie toleruje. Potrzebujesz takich informacji nie tylko, by skonfigurować reklamę, ale także, by Twoje posty dotarły do zamierzonego celu.

Materiał do webinaru. Sprawdź, czy zaplanowany webinar jest wystarczająco dobry

Dodatkowy budżet. Jest potrzebny, jeśli chcesz skorzystać z reklam lub pomocy liderów opinii oraz innych środków promocyjnych.

Landing page. Przygotuj landing page, czyli stronę docelową. Jeśli korzystasz z MyOwnConference, możesz to zrobić samodzielnie bez pomocy programisty.

Materiały promocyjne. Napisz zaproszenie na webinar. Klikając w ten link przeczytasz, jak to zrobić profesjonalnie. Najlepiej wcześniej przygotować kolejkę postów na Facebooka. Jest opcja, która pomoże Ci zautomatyzować publikowanie postów. Będziesz potrzebować też ładnych zdjęć i obrazków w dobrej jakości.

Czas. Jeśli masz już grono fanów, a wszystkie materiały są przygotowane, możesz zaczynać promocję webinaru na FB. Potrzebujesz wtedy od 2 tygodni do miesiąca. Natomiast, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Facebookiem, może to potrwać znacznie dłużej.

Jaki plan promocji webinaru na Facebooku?

  1. Na stronie swojej firmy powinieneś regularnie (co dzień lub 2 razy dziennie) zamieszczać wpisy. Mogą to być ciekawostki z branży, nowości, Twoje przemyślenia lub doświadczenie, a także krótkie informacje z poprzednich webinarów. Najlepiej dodawać do tego zdjęcia lub grafiki, by przyciągnąć uwagę subskrybentów. Od czasu do czasu zadawaj pytania, pytaj swoich fanów o ich opinię na wybrany temat. Zachęcaj do zostawiania komentarzy i udostępnienia wpisów, by jak najwięcej osób dowiedziało się o Twojej stronie. Twoje wpisy koniecznie muszą być intrygujące i interesujące. Staraj się pisać regularnie, ale nie nachalnie, nikt nie toleruje spamu.
  2. Przygotuj e-booka. Nie musisz być pisarzem, by stworzyć formę dłuższego poradnika. Wystarczy, że znajdziesz materiały z poprzednich wydarzeń i zrobisz listę porad. Dodaj do nich obrazki i voilà — mamy świetną formę promocji webinaru, która zachęci użytkowników do zarejestrowania się na Twój webinar.
  3. Gdy już postanowisz, że Twoja strona zyskała wystarczającą ilość polubień, zacznij intrygować fanów. Wspomnij, że przygotowujesz coś rewelacyjnego. Nie opowiadaj wszystkiego od razu — rozdziel informacje na co najmniej 4 wpisy.
  4. Wymyśl ciekawą nazwę dla webinaru. To pierwsza informacja, którą zobaczą użytkownicy. Zadbaj, by nazwa zachęcała do uczestniczenia i pamiętaj, żeby unikać długich nagłówków. Nie wygląda to zachęcająco, często jest niezrozumiałe i nielogiczne. Poza tym, jest to utrudnienie dla osób korzystających z wersji mobilnej.
  5. Utwórz stronę wydarzenia. O tym, jak utworzyć stronę wydarzenia i reklamować konkretny webinar (lub jakiekolwiek inne spotkanie), możesz przeczytać tu. Wybierz intrygujący obrazek na okładkę (1920×1080 pikseli), a także link do landing page (musi być zawsze na górze). Właśnie tej strony powinieneś używać, jeśli zdecydujesz się na reklamę webinaru na Facebooku. Pamiętaj, że ta strona musi wyglądać atrakcyjnie zwłaszcza na smartfonie, ponieważ ponad 50% użytkowników korzysta z aplikacji mobilnej.
  6. Napisz anons webinaru na stronie wydarzenia.
  7. Sprawdź, jak wszystko wygląda ze strony uczestnika: zarejestruj się sam i poproś znajomego, żeby zrobił to samo. W taki sposób sprawdzisz, czy wszystko działa poprawnie oraz czy rejestracja jest łatwa i zrozumiała.
  8. Zrób ogłoszenie o rozpoczęciu rejestracji na webinar. Pamiętaj, by wkleić link do landing page i strony wydarzenia.
  9. Napisz post o  webinarze: określ temat, przedstaw mówców, pokaż czym to wydarzenie różni się od innych oraz co zyskają uczestnicy.
  10. Poproś swoich fanów o rejestrację na webinar i udostępnienie tego postu. Ogłoś, że ten, kto napisze najciekawszy komentarz i udostępni ten wpis, dostanie zaproszenie na webinar bezpłatnie za to że pomogli promować webinar. Natomiast każdy, kto zarejestruje się, dostanie w ramach podziękowania wartościowego e-booka.
  11. Na stronie wydarzenia stwórz ankietę i zapytaj fanów, jakie treści chcieliby zobaczyć podczas webinaru..
  12. Jeśli postanowiłeś skorzystać z reklam na Facebooku, możesz śmiało zacząć kampanię.

13. Zacznij odliczanie czasu do startu webinaru. Nie zapomnij o nowych postach z interesującymi obrazkami.

14. Przygotuj kilka wiadomości przypominających dla osób, które zarejestrowały się na webinar. Skonfiguruj wysyłkę w swojej platformie do webinarów lub innym programie.

15. Skorzystaj z Facebook live, aby zwrócić się do swoich subskrybentów i zaprosić ich na wydarzenie. Skorzystaj z tego narzędzia również kilka minut przed początkiem webinaru — powiedz, że czekasz na wszystkich.

Jak widzisz, jest sporo etapów, które należy zrealizować, aby przeprowadzić profesjonalną kampanię promocyjną. Wbrew pozorom, nie jest to tak trudne, jak Ci się wydaje. Wystarczy nawet 30 minut dziennie, by napisać post, odpowiedzieć na pytania, skonfigurować reklamy oraz wysłać maile, aby skutecznie promować webinary. Nagrodą za systematyczność, dokładność i profesjonalizm, będą rewelacyjne wyniki.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
1