Jak promować webinary na Facebooku? 15 kroków udanej promocji

Promocja webinarów na Facebook

Nie ma znaczenia czy kochasz Facebook, czy może nienawidzisz go. W każdym razie możesz, a nawet musisz skorzystać z niego do promocji swoich webinarów. Teraz przebywa tutaj około 80% Polaków, a to znaczy, że potrafisz dotrzeć ze swoim postem lub reklamą do potrzebnej grupy docelowej. Właśnie dzięki Facebooku można zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy lub produktu.

Więc, czego potrzebujesz do promocji webinaru na Facebooku?

Strona firmy/ fanpage. Dobrze, jeśli już masz fanpage, czyli stronę na Facebooku. Jeśli jeszcze korzystasz tylko z profilu osobistego, by opowiadać o swoich webinarach, radzimy jak najszybciej to zmienić. Po pierwsze, może to być nieciekawe dla większości Twoich przyjaciół; po drugie, nie wygląda to dość profesjonalnie, kiedy obok zdjęcia z imprezy znajduje się afisz nowego webinaru biznesowego; po trzecie, jest to niezgodne z regulaminem Facebooka. Przeniesienie profilu osobistego na stronę na Facebooku nie sprawia dużo kłopotu, natomiast możesz korzystać ze wszystkich skutecznych narzędzi do promocji webinarów i szkoleń online: dostęp do statystyk strony, reklamy, promocja postów, nawiązywanie kontaktów.

Grupa docelowa. Postaraj się określić swojego klienta dokładnie: kim on jest, gdzie mieszka, co lubi, jak rozmawia, czego nie toleruje. Potrzebujesz tego nie tylko, by skonfigurować reklamę, ale też, by Twoje posty dotarli do celu.

Materiał do webinaru. Sprawdź, czy przyszły webinar jest wystarczająco dobry.

Dodatkowy budżet. Jeśli chcesz skorzystać z reklam lub pomocy liderów opinii oraz innych środków promocyjnych.

Landing page. Przygotuj landing page, czyli stronę docelową. Gdy korzystasz z MyOwnConference, możesz to zrobić samodzielnie bez pomocy programisty.

Materiały promocyjne. Napisz anons do webinaru. Pod tym linkiem przeczytasz, jak to zrobić. Lepiej od razu przygotować kolejkę postów dla Facebooka. Na szczęście na Facebooku jest opcja, która pomoże Ci zautomatyzować publikowanie postów. Będziesz potrzebować też ładnych zdjęć i obrazków.

Czas. Miesiąc lub co najmniej 2 tygodni do promocji webinaru na Facebooku wystarczy, gdy już masz grono fanów, a wszystkie materiały są już gotowe. Ale gdy tylko zaczynasz swoją przygodę z Facebookiem, może to potrwać dłużej.

Jaki plan promocji webinaru na Facebooku?

1. Na stronie swojej firmy masz regularnie (co dzień lub 2 razy dziennie) pisać wpisy. To mogą być ciekawostki, dotyczące z branży, nowości, Twoje myśli lub doświadczenie, krótkie informacje z poprzednich webinarów. Najlepiej dodawać do tego obrazki, by przyciągnąć uwagę subskrybentów. Od czasu do czasu zadawaj pytania, pytaj swoich fanów o zdanie. Zachęcaj ich do zostawiania komentarzy i udostępnienia wpisów, by jak najwięcej osób dowiedziało się o Twojej stronie. Twoje wpisy koniecznie muszą być intrygujące i korzystne. Staraj się pisać regularnie, ale nie zanadto, nikt nie toleruje spamu.

2. Przygotuj e-booka. Nie musisz być pisarzem, by zrobić coś takiego. Wystarczy, że znajdziesz materiały swoich poprzednich wydarzeń i zrobisz listę porad. Dodaj do nich obrazki i voilà — mamy poradnik, który przyda się, by zachęcić ludzi do zarejestrowania się na Twój webinar.

3. Gdy już postanowisz, że Twoja strona zyskała dostateczną ilość polubień, zacznij podgrzewać fanów: napisz, że gotujesz coś rewelacyjne. Nie opowiadaj wszystkiego od razu — niech to zajmie chociaż 4 wpisy.

4. Wymyśl ciekawą nazwę dla webinaru. To pierwsze, co zobaczą użytkownicy, więc zadbaj, by nazwa zachęcała do uczestniczenia i, prosimy, zrezygnuj z długich nagłówków. Nie wygląda to ładnie, ponadto, gdy ktoś korzysta z wersji mobilnej.

5. Utwórz stronę wydarzenia. O tym, jak utworzyć stronę wydarzenia i reklamować konkretny webinar czy jakiekolwiek inne spotkanie, możesz przeczytać tu. Wybierz intrygujący obrazek dla okładki (1920×1080 pikseli), link do landing page (musi być zawsze na górze). Właśnie tej strony możesz używać, gdy zdecydujesz się na reklamę webinaru na Facebooku. Uważaj na to, że ta strona musi wyglądać atrakcyjnie zwłaszcza na smartfonie. Ponieważ ponad 50% użytkowników korzysta z aplikacji mobilnej.

6. Napisz anons webinaru na stronie wydarzenia.

7. Sprawdź, jak wszystko wygląda ze strony uczestnika: zarejestruj się sam i poproś znajomego zrobić to samo. W taki sposób zobaczysz, czy wszystko działa poprawnie, a rejestracja jest łatwa i zrozumiała.

8. Zrób ogłoszenie o początku rejestracji na webinar. Pamiętaj, by wkleić link do landing page i strony wydarzenia.

9. Napisz post o webinarze: temat, speakery, czym to wydarzenie różni się od innych i co zyskają uczestnicy.

10. Poproś swoich fanów zarejestrować się na webinar i udostępnić ten post. Obiecaj, że ten, kto napisze najciekawszy komentarz i udostępni ten wpis, dostanie zaproszenie na webinar bezpłatnie. Natomiast każdy, kto się zarejestruje, dostanie jako podziękowanie wspaniałego e-booka.

11. Na stronie wydarzenia stwórz ankietę i zapytaj, o czym by Twoje fany chcieli dowiedzieć się na webinarze.

12. Jeśli postanowiłeś skorzystać z reklam na Facebooku, śmiało zaczynaj kampanię.

13. Zacznij odliczanie czasu do startu webinaru. Nie zapomnij o nowych postach z ładnymi obrazkami.

14. Przygotuj kilka wiadomości przypominających dla osób, które się zarejestrowali na webinar i skonfiguruj wysyłkę w swojej platformie do webinarów lub innym programie.

15. Skorzystaj z Facebook live, by zwrócić się do swoich subskrybentów i zaprosić ich swoje wydarzenie. Skorzystaj z tego narzędzia też za kilka minut przed początkiem webinaru — powiedz, że czekasz na wszystkich.

Jest trochę tych kroków, rozumiem. Ale nie bój się, dasz radę. Tak naprawdę, wystarczy nawet 30 minut dziennie, by napisać post, odpowiedzieć na pytania skonfigurować reklamy oraz wysyłkę maili. A wyniki mogą być naprawdę rewelacyjne.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.