Jak korzystać z wideo podczas wydarzeń, tak żeby zwiększyć zaangażowanie odbiorców?

Korzystanie z wideo podczas wydarzeń,

Uważna publiczność to pierwszy wyraźny znak, że Twój webinar jest udany.

Zaangażowana publiczność wysłuchuje tego, co ma do powiedzenia mówca, bardziej aktywnie uczestniczy i wyjdzie z wydarzenia zadowolona z poczuciem, że chciałaby więcej. Przyciągnięcie uwagi odbiorców i utrzymanie ich zainteresowania i zaangażowania nie jest łatwe. Tym trudniejsze byłoby osiągnięcie tego celu, jeśli zrezygnowałbyś z treści wideo podczas organizowanego przez Ciebie wydarzenia.

Dziś przyjrzyjmy się skutecznym sposobom wykorzystania wideo podczas wydarzeń, tak aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców.

Dlaczego warto do tego dążyć?

Słowa „zaangażowanie” jest często używa się w kręgach marketingowych. Jest również uważane za jeden z głównych celów wydarzenia, zarówno online, jak i offline. Dlaczego? Ponieważ oznacza zaangażowanie w proces lub zachęcanie uczestników do wykonania działania lub działań, które stanowią część ogólnego celu prowadzenia wydarzenia. Jeśli uczestnicy nie będą czuli, że są częścią wydarzenia, że mogą coś z niego wynieść, że jest ono prowadzone profesjonalnie i z pasją, takiego zaangażowania zabraknie. Z tego powodu tak ważne są działania, które takie zaangażowanie wzbudzą, ponieważ zgromadzenie wszystkich w miejscu na wydarzenie nie gwarantuje go automatycznie.

Zaangażowanie odbiorców to mierzalny wskaźnik. Jest to również jeden z ważnych wskaźników KPI mierzących sukces wydarzenia. W zależności od wydarzenia, zaangażowanie można mierzyć za pomocą aktywności w mediach społecznościowych, zadawanych pytań, czasu spędzonego na wydarzeniu, podjętych działań i nie tylko.

Zaangażowanie to przede wszystkim dobry miernik sukcesu wydarzenia.

Dlaczego warto korzystać z wideo podczas wydarzeń?

wideo podczas wydarzeń

Wideo na wydarzeniach

Firmy i marketerzy coraz bardziej zdają sobie sprawę, że filmy mogą zrobić więcej dla działań marketingowych niż inne rodzaje treści. Nawet krótki film utworzony przy użyciu szablonów Premiere Pro i silny przekaz marketingowy mają większy wpływ na odbiorcę niż teksty lub obrazy.

Poniżej przedstawimy trzy powody, które są dowodem na to, jako korzystne wyświetlanie jest różnych materiałów wideo podczas organizowanych przez nas wydarzeń.

Oglądanie filmów jest teraz codziennością dla każdego

Treści wideo w naturalny sposób przyciągają ludzi, głównie ze względu na ich elementy dźwiękowe i wizualne. Wideo przekazuje treść, ale nie wymaga od nas czytania dużej ilości tekstu, co z pewnością przyczynia się do tego, że dla wielu osób jest to bardziej przyjazna forma zdobywania wiedzy, informacji, a także rozrywki. Obecnie szukamy filmów o wszystkim, od rozrywki po zdrowie. Oglądamy recenzje różnych produktów, filmy instruktażowe jak wykonać coś krok po kroku, a także przeglądamy treści rozrywkowe w wolnym czasie, dla relaksu. Wideo towarzyszy nam ciągle.

Tak szerokie zainteresowanie filmami doprowadziło również do powstania nowych form treści wideo, takich jak filmy 360 stopni, filmy na żywo itp.

Ludzie kochają treści wideo

Zastanawiasz się, jak, dlaczego i kiedy treści wideo stały się częścią naszego codziennego życia?

Po pierwsze, to nasze zapotrzebowanie na wideo doprowadziło do wzrostu produkcji wideo. Popyta nakręca podaż, wszyscy o tym wiemy! Tylko filmy edukacyjne i związane z produktami generują codziennie miliard wyświetleń w YouTube.

Badanie marketingowe wykazało, że 68% osób dowiaduje się o nowym produkcie z filmów. Ponadto filmy wideo stały się najbardziej pożądanym rodzajem treści. Kanały na YouTube mają miliony subskrybcji, a każdy film potrafi zebrać kilka milionów wyświetleń. Jest to nieporównywalna skala z czymkolwiek innym. Wideo weszło nam w krew. Wobec tego trudno sobie wyobrazić dobre, angażujące wydarzenie, które nie będzie w żaden sposób multimedialne. Jesteśmy przyzwyczajeni do dużej ilości bodźców – jeśli zrezygnujemy z nowoczesnych rozwiązań, istnieje duża szansa na to, że zanudzimy swoich uczestników. To może nawet nie zależeć bezpośrednio od nich, a od tego, że nasz współczesny świat serwuje nam ogromne ilości bodźców, bez których możemy się poczuć znudzeni. Odtwarzanie wideo podczas Twoich wydarzeń  to wręcz konieczność!

Treści wideo to najlepsze narzędzie do zaangażowania

Powszechnie uważa się, że treści wideo są najlepszym narzędziem angażującym odbiorców ze względu na poniższe czynniki.

Wciągające: przez tysiące lat historie były używane do przekazywania idei, morałów i faktów. Wygląda na to, że filmy wideo pociągają nas właśnie dlatego, że opowiadają historię w sposób barwny, multimedialny, a jednocześnie łatwiejszy do przyswojenia niż inne metody.

Emocjonalne: Wizualizacje, głos oraz muzyka używane w filmach, nawet krótkich filmach, wystarczą, aby aktywować emocjonalne ośrodki mózgu. 

Edukacyjne: Nasze mózgi wydają się lepiej przetwarzać i przechowywać treści wizualne niż teksty. Badania pokazują, że ludzie zapamiętują i przypominają sobie reklamy wideo nawet po miesiącu.

A teraz kilka wskazówek, jak skorzystać z wideo podczas wydarzeń, żeby odbiorcy zaangażowali się w ich przebieg

1. Twórz spersonalizowane filmy

Twórz spersonalizowane filmy

Spersonalizowane wideo to potężne narzędzie marketingowe, które zwiększa nie tylko udział w wydarzeniach, ale także zaangażowanie.

Każdy chce czuć się wyjątkowy, potrzebny i doceniany. Postaraj się więc dostarczyć to Twoim odbiorcom. Mały gest z Twojej strony może znacznie zwiększyć ich zaangażowanie w wydarzenie.

Możesz korzystać z personalizacji wideo na różnych etapach planu marketingowego wydarzenia. Może to być na przykład stworzenie personalizowanych filmów z zaproszeniami, aby zwiększyć frekwencję w wydarzeniu.

Zacznij od stworzenia persony uczestnika, badając swoich odbiorców. Określenie grupy docelowej jest podstawowym krokiem, na który powinieneś się zdecydować. Dzięki niemu o wiele łatwiej będziesz tworzyć treści dopasowane do odbiorcy, co przyniesie świetne efekty.

Twoja grupa docelowa jest codziennie bombardowana niezliczonymi wiadomościami marketingowymi. Traktowanie i zwracanie się do uczestników indywidualnie, a nie jako grupy przemówi do ich pragnienia bycia docenionym. Poczują, jakby wiadomość była kierowana wyłącznie do nich, a nie jakby byli tylko kolejną cyferką. Zadbaj o to! Według badań aż 58% osób uważa, że ​​spersonalizowane treści są niezbędne do podjęcia decyzji o zakupie.

Spersonalizowane filmy mają pozytywny wpływ na inne kanały marketingowe, takie jak na przykład e-mail marketing. W porównaniu z innymi zaproszeniami e-mailowymi, te spersonalizowane wykazały wyższy współczynnik otwarć (wzrost o 36%), CTR (wzrost o 144%) i frekwencji.

Ponadto podczas wirtualnych wydarzeń możesz dołączać filmy instruktażowe dla klientów lub uczestników, aby zademonstrować produkt, usługę lub funkcje. Unikniesz w ten sposób długiego tłumaczenia produktu, które i tak mogłoby być mało czytelne dla odbiorcy. Co innego, jeśli pokażesz wideo podczas wydarzenia. Masz niemalże stuprocentową pewność, że dla każdego film będzie jasny, zwięzły i przy okazji pokaże pełne możliwości tego, co oferujesz.

2. Zacznij od wideo inauguracyjnego

Wyobraź sobie, że udaje Ci się stworzyć szum wokół zbliżającego się wydarzenia i zgromadzić wszystkich uczestników w jednym miejscu (online lub offline). To już pierwszy krok. Teraz musisz ich zainteresować, a nie ma lepszego sposobu na zaangażowanie i skierowanie ich uwagi na wydarzenie niż rozpoczęcie wydarzenia od Kickoff Video.Film inauguracyjny może przybierać różne formy. Krótki film przedstawiający tożsamość Twojej marki byłby świetnym początkiem imprezy firmowej. Świetnym pomysłem może być także zaprezentowanie filmu, który omawia problemy klientów i wyjaśnia, dlaczego wymagają one szybkiego rozwiązania.

Celem jest zainteresowanie uczestników, zachęcenie ich do czynnego udziału, zaangażowanie ich w tematykę. Wszystko, co spełni taką rolę, może być umieszczone właśnie w takim filmie inauguracyjnym.

W przypadku wydarzeń, które trwają dłużej, stwórz ciekawy i kreatywny film informujący o planie dnia.

3. Polegaj na filmach dotyczących przywództwa myślowego

Wydarzenie to doskonałe miejsce do dzielenia się ideami o przywództwie myślowym. Niezależnie od tego, jaki przekaz chcesz uzyskać, takie filmy oferują perspektywę edukacyjną, która z pewnością przyciągnie uwagę odbiorców.Autorytet w danej dziedzinie lub lider branży, który wystąpi w roli Twojego mówcy, może skutecznie przyciągnąć, a następnie zaangażować uczestników. 

Filmy wideo dotyczące przywództwa myślowego są popularne w wirtualnych wydarzeniach w mediach społecznościowych. Przybierają one różne formy:możesz nagrać wideo na tablicy, przeprowadzić wywiad z liderem branży itp. i zaprezentować je podczas wydarzenia.Pełny panel dyskusyjny lub nawet skrócona wersja może znacznie zwiększyć atrakcyjność organizowanego przez Ciebie wydarzenia dla publiczności.

Jeśli posiadasz wcześniej nagrane wideo, może je przerobić na pokazy slajdów, blogi, krótkie zwiastuny (do wykorzystania w promocjach wydarzeń) i nie tylko.

4. Wykorzystaj filmy z opiniami klientów jako studium przypadków

Czy coś przekonuje bardziej niż wideo z pozytywnymi recenzjami podczas wydarzenia? To doskonały pomysł, aby uczestnicy opowiedzieli o swoim udziale w wydarzeniu. Jest to świetna okazja, aby pokazać odbiorcom, że Twoi klienci chwalą sobie Twoje produkty i usługi.

Osoby biorące udział w Twoim wydarzeniu będą czujni, czy to faktycznie rzeczywista osoba, która skorzystała wcześniej z produktu lub usługi, bierze udział w takiej prezentacji.

Zaowocuje to lepszym uczestnictwem, zaangażowaniem i konwersją.

Referencje klientów mogą być rejestrowane podczas Twojego wydarzenia. W takim przypadku możesz użyć nagranego wideo po zdarzeniu, zareklamować go, dzięki czemu zwiększysz rejestrację na przyszłe wydarzenia.

Możesz poprosić klientów o przesłanie nagranego filmu z ich opinią. Treści niewykorzystane podczas wydarzenia mogą być promowane na platformach społecznościowych.

5. Transmisja na żywo z wydarzenia

Transmisja na żywo

Transmisja na żywo z wydarzenia może zwiększyć Twój zasięg i umożliwić nieobecnym wzięcie w nim udziału. To z pewnością nastawi ich pozytywnie do Twoich działań i zwiększy ich zaangażowanie. Nie będą mieli poczucia, że o nich zapomniano. 

Istnieje mnóstwo statystyk, aby udowodnić, że to prawda. Istnieje mnóstwo angażujących narzędzi internetowych, które mogą organizować wydarzenia.

Według badań około 50% osób, które zarejestrują się na wydarzenie, nie bierze w nim udziału z różnych powodów. Transmisje na żywo to świetne narzędzie, które zapewnia udział tych nieaktywnych członków.

Wybierz ciekawy temat, użyj narzędzi marketingowych online do promowania wydarzenia i przygotuj się na zwiększenie interakcji z publicznością.

Transmitowanie wydarzenia na żywo na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram itp., może przyciągnąć nowych widzów; mogą to być osoby, które wcześniej nie były częścią Twojej grupy docelowej.

Końcowe przemyślenia

Kiedy organizujesz webinar lub inne wydarzenie, Twój cel to, wykazanie zainteresowania przez Twoją publiczność i wzięcie przez nią udziału w wydarzeniu.

Spośród dostępnych narzędzi, treści wideo są zdecydowanie najbardziej efektywne, jeśli chodzi o zwiększenie zaangażowania odbiorców i zachęcenie ich do uczestnictwa.

W tym artykule przedstawiliśmy najskuteczniejsze sposoby wykorzystania filmów do angażowania odbiorców. Mamy nadzieję, że te pięć wskazówek sprawi, że przyszłe wydarzenia będą dla Ciebie wielkim sukcesem!

A stworzyć swój pierwszy webinar możesz po założeniu konta darmowego na MyOwnConference.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!