Prowadzenie autowebinarów na MyOwnConference – jak zapewnić ciągłość webinarów podczas urlopu?

Autowebinary

MyOwnConference ma dla naszych klientów długo oczekiwaną letnią aktualizację. Od 1 lipca wszyscy użytkownicy mają dostęp do funkcji „Autowebinar” w wersji BETA. Dzięki webinarom automatycznym będziesz miał okazję odpocząć, cieszyć się latem i luksusowymi wakacjami, a Twoi klienci i studenci nie wyjdą z nawyku regularnych spotkań.

Zobaczmy, jak działają automatyczne webinary w MyOwnConference.

Jak działają webinary automatyczne w MyOwnConference?

Autowebinar lub webinar automatyczny to zaplanowane automatyczne wydarzenie, które odbywa się niezależnie od obecności gospodarzy. Wystarczy wybrać film, zaplanować wydarzenie i zaprosić uczestników. W razie potrzeby, w zależności od zadań, Ty lub inni prezenterzy możecie moderować takie autowebinarium i ingerować w jego przebieg.

Możesz wgrać do systemu odpowiednie filmy do automatycznego webinaru lub wybrać nagranie z wcześniej przeprowadzonego webinaru.

Zalecamy zapoznać się z artykułem Edytuj wideo w MyOwnConference za pomocą kilku kliknięć

Kto może korzystać z usługi automatycznego webinaru?

Nowy webinar automatyczny

Każdy klient MyOwnConference może obsługiwać automatyczne webinary. Plan taryfowy nie ma znaczenia. Nie ograniczyliśmy liczby automatycznych webinariów nawet w bezpłatnym abonamencie.

Jakie są ograniczenia automatycznych webinarów na darmowym koncie?

Ograniczenia automatycznych webinariów w bezpłatnym planie taryfowym są takie same jak w przypadku zwykłych spotkań: 20 uczestników, 500 MB miejsca na wgrane filmy.  Dodatkowo możesz wyświetlić nagrania z poprzednich webinarów.

Możesz przeczytać więcej o naszym bezpłatnym abonamencie tutaj.

Jakie ustawienia są dostępne dla automatycznych webinarów?

Dostępne są zwykłe ustawienia pokoju webinarowego. Wybierz kolor, baner, układ elementów, wszystko jak zwykle. Możesz dostosować automatyczne webinarium, aby zwiększyć jego skuteczność.

Jak zaprosić uczestników na webinar automatyczny?

Uczestnicy mogą dostać się do autowebinaru zarówno przez ogólny link, jak i indywidualne zaproszenia. Zaproszenie na autowebinar i listy dla takich uczestników ustawia się w taki sam sposób, jak w przypadku wydarzenia „na żywo”.

Czy dane uczestnika i historia czatu zostaną zapisane?

Tak, wszystkie informacje o uczestnikach i ich aktywności są zapisywane w historii webinarów. Znajdziesz tam również historię czatów ze wszystkimi wiadomościami uczestników.

Jak korzystać z webinarów automatycznych?

Automatyczne webinary mogą być wykorzystywane jako samodzielne wydarzenie lub po prostu jako część seminarium online. Wykorzystaj np. na początku nagranie poprzedniego wykładu lub inny materiał wideo. A później dołącz jako prezenter, aby komunikować się z publicznością „na żywo”.

Czy autowebinar można przerwać?

Pokaz wideo podczas autowebinaru może zostać przerwany przez prezentera, który wcześniej zaplanował to spotkanie. Jednak tylko użytkownicy z uprawnieniami Moderatora lub Administratora mogą zakończyć wydarzenie.

Czy mogę nagrać automatyczny webinar?

Podczas automatycznego webinaru funkcja nagrywania będzie niedostępna. W końcu już planujesz transmitować nagrane wcześniej wydarzenie. Jeśli nadal musisz prowadzić dokumentację, możesz to zrobić za pomocą programów innych firm.

Jak zaplanować cykl webinarów?

Tworząc automatyczny webinar, możesz od razu zaplanować ciąg wydarzeń z tymi samymi ustawieniami. Jednak masz potem możliwość edytowania każdego wydarzenia w cyklu osobno.

  • Dodaj nowe wydarzenie lub usuń webinar z łańcucha.
  • Zmień godzinę rozpoczęcia automatycznego webinaru i ustawienia sali.
  • Zamień filmy na niektóre seminaria internetowe w cyklu.

Jakie opcje mają uczestnicy podczas webinaru?

Opcje dostępne dla uczestników są ustalane przez Ciebie podczas planowania automatycznego webinaru lub już w pokoju webinarowym.

Czy można przeprowadzić ankietę podczas transmisji internetowego webinaru, pokazać przyciski sprzedażowe?

Tak, podczas webinaru możesz używać dowolnych standardowych narzędzi w swoim pokoju webinarowym. Głównym warunkiem jest obecność na webinarze drugiego prezentera z uprawnieniami Moderatora.

Zalecamy dodanie co najmniej dwóch hostów z uprawnieniami Moderatora do automatycznego webinaru, w który planujesz ingerować. Pozwoli ci to w każdej chwili odzyskać kontrolę nad wydarzeniem. Lepiej też przetestować webinar w imieniu dodatkowego prezentera.

Jak wygląda autowebinar dla uczestnika?

Widok pokoju webinarowego dla uczestnika webinaru automatycznego jest taki sam jak dla zwykłego webinaru. Wideo, które będziesz transmitować, zostanie pokazane w obszarze wyświetlania materiałów. Możesz rozwinąć go do pełnego ekranu, aby zmaksymalizować skupienie uczestników na prezentacji.

Jak można wykorzystać autowebinar?

  • Pomocnik podczas urlopu. Zaplanuj mniej wymagające webinary na czas Twojej nieobecności.
  • Poszerzenie oferty. Jeśli jakiś temat nie wymaga Twojego udziału, ale jest jedynie uzupełnieniem, możesz śmiało planować raz na jakiś czas taką odmianę.
  • Darmowa forma promocji. Jeśli na co dzień zarabiasz na szkoleniach online, taki autowebinar może być świetną formą darmowej promocji. Potraktuj to jako próbkę Twoich możliwości, którą podarujesz potencjalnym klientom.
  • Stworzenie zajęć wprowadzających. Zazwyczaj na początku musisz przekazać grupie najważniejsze informacje organizacyjne. Możesz opracować je szczegółowo w prezentacji w formacie wideo i odtwarzać na każdym pierwszym spotkaniu. Zaoszczędzisz sporo czasu.

Autowebinar, umiejętnie zaplanowany, może zastąpić format wykładu podczas webinaru, wesprze Cię w czasie wakacji lub nieprzewidzianych okoliczności. Ponadto z webinaru możesz korzystać tylko w ramach webinaru, oszczędzając swój czas i energię.

Pamiętaj jednak, że żaden automatyczny webinar nie jest w stanie przeprowadzić interaktywnej lekcji z grupą zamiast Ciebie i nie zastąpi komunikacji na żywo.

Pomyśl o autowebinarze jak o pomocniku, a nie Twoim zastępstwie. A wtedy Ty i Twoi członkowie zyskacie z tego wiele korzyści .

Spodobał ci się ten post? Podziel się!